بابلیار

مرجع خبری رسانه لاله آباد - بابل

دکتر عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران: ترویج اقامه نماز در جامعه نیازمند فرهنگ سازی اصولی و بهره گیری از همه ظرفیت هاست

  • ۷۱

🔻 دکتر عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

 

🔰 ترویج اقامه نماز در جامعه نیازمند فرهنگ سازی اصولی و بهره گیری از همه ظرفیت هاست

 

🔶 سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، اقامه و ترویج فرهنگ نماز را تکلیف الهی کارگزاران نظام اسلامی دانست و گفت: باید با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و فرهنگ سازی لازم و اصولی، اقامه نماز در جامعه تبیین و نهادینه شود. ‎

 

🔻 قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای اقامه نماز مازندران در ساری، افزود: ترویج اقامه نماز در جامعه نیازمند فرهنگ سازی لازم و اصولی و حرکت همه جانبه و بهره گیری از همه ظرفیت‌هاست و در صورت تحقق این مهم می‌توان به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

 

✳️ وی، توسعه اقدامات فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی به ویژه اقامه نماز را یک ضرورت و اصل غیرقابل انکار برای جامعه دانست و با بیان این که، ترویج فرهنگ و اقامه نماز، وظیفه تمام مسوولان دستگاه‌های اجرایی و در واقع تکلیف شرعی و اداری برای تمام مدیران است، اظهار داشت: مدیران باید نسبت به اقامه نماز اول وقت در مجموعه اداری خود تلاش بیشتری داشته باشند و از همه افرادی که برای اقامه نماز تلاش می کنند، باید تقدیر کرد.

 

🔶 عزیززاده گرجی، خاطرنشان کرد: برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در جامعه باید از روش‌های به روز و تاثیرگذار استفاده کرد تا میل و گرایش نوجوانان و جوانان را نسبت به اقامه نماز تقویت کنیم.

 

🔻 سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، ایجاد زمینه های لازم برای حضور افراد در نماز جماعت را وظیفه مسوولان دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا نماز جماعت در ادارات، مدارس، دانشگاه ها و مساجد با صفوف منسجم و با جمعیت زیاد برگزار شود.

 

🔷 دکتر عزیززاده گرجی با بیان این که، بر اساس آموزه های دینی، نماز معیار رد یا قبول اعمال ماست، تصریح کرد: به امر مقوله نماز باید خارج از ضوابط و چارچوب اداری عمل کرد و شرایطی را فراهم نمود تا امر واجبی در جامعه ترویح یابد که همگان نیز به آن مقید هستیم.

 

🔶 وی با اشاره به درپیش بودن برگزاری اجلاسیه نماز در مازندران بر لزوم پرهیز از انجام کارهای سطحی در این اجلاسیه تاکید کرد و با بیان اینکه باید توجه جدی تری نسبت به مباحث امر نماز داشته باشیم، اظهار داشت: اجلاسیه نماز باید از خروجی مطلوب و از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد.

 

🔻 این مقام مسوول با عنوان اینکه یکی از اهداف این اجلاسیه باید ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه باشد، بیان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز به ویژه در بین نسل جوان جامعه باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

 

✳️ دکتر عزیززاده گرجی، اظهار کرد: برنامه های تبیینی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز به ویژه در بین جوانان باید مورد توجه قرار گیرد تا شناخت جوانان نسبت به مقوله نماز را تقویت کنیم.

 

🔰 وی با اشاره به این که، شرایط باید به گونه ای فراهم شود تا فواید نماز را برای جوانان تبیین و تشریح کنیم، گفت: فلسفه نماز باید متناسب با مخاطب و با استفاده از ابزارهای هنری در جامعه تبیین و بازگو شود