بابلیار

مرجع خبری رسانه لاله آباد - بابل

فرهنگ مهدویت نیازمند تبیین است

  • ۷۱

دکتر عزیززاده گرجی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی باید برمدار فرهنگ مهدویت باشد، گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدویت نیازمند فعالیت های تبیینی است.

 

دکتر قاسم عزیززاده گرجی- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در همایش تجلیل از فعالان و خادمان مهدویت که در مجتمع اهل بیت(علیهم السلام) ساری برگزار شد، ضمن اعلام انزجار از جنایات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدای مظلوم غزه، اظهار کرد: حوادث و اتفاقات غزه در حقیقت یک تابلوی روشن از اقدام وحشیانه اسرائیل و شرارت های کشورهای غربی به ویژه آمریکا و همه ی مستکبرین را نشان می دهد همچنین مظلومیت، مقاومت و اقتدار ملت مومن فلسطین و غزه را تصویر می کند.

 

وی با بیان اینکه دنیا از مقاومت و اقتدار مردم غزه و فلسطین متحیر است، افزود: وقتی سخن از انتظار فرج به میان می آید باید به دنبال عمل به دستورات دین باشیم نه صرفا رفتار مهدوی داشته باشیم.

 

عزیززاده گرجی با بیان اینکه شناخت، معرفت، امیال و گرایشات و اراده و اختیار از ملزومات عامل به عمل بودن در حوزه ترویج فرهنگ منور مهدویت می باشد، گفت: فعال مهدوی باید به معرفت افزایی، روانشناختی، مدیریت امیال و گرایشات و مدیریت تصمیم گیری توجه ویژه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه انسان برخوردار از معرفت و شناخت درست براساس مولفه های یادشده می تواند فعال مهدوی باشد، ادامه داد: معرفت جمعی باید برای ترویج فرهنگ مهدویت شگل بگیرد.

 

دکتر عزیززاده گرجی با بیان اینکه جامعه مهدوی باید مبتنی برعمل و رفتار باشد، گفت: بخشی از فعالیت ها طبیعتا به حوزه ترویج و تبلیغ برمی گردد که همان رفتار مهدوی را نشان می دهد که شاید ما را به هدف نرساند، از این رو می طلبد به حوزه تبیینی بیشتر توجه شود.

 

وی با بیان اینکه باید در حوزه مهدویت با نگاه تبیینی متناسب با ذائقه مخاطب برنامه داشته باشیم، افزود: هرگاه هر فعالیتی به صورت مردمی پیش رفت ماندگار بوده است از این رو حوزه های مردم پایه باید در حوزه مهدویت فعال شود.

 

دکتر عزیززاده گرجی با تاکید بر اینکه در حوزه مهدویت باید تسهیل گری را مورد توجه داشته باشیم و کار را به مردم واگذار کنیم، گفت: به فرموده رهبری اگر محرم را دولتی می کردند چه بسا شاید دیگر خبری از آن نبود.

 

وی خاطرنشان شد: دولت به مردمی شدن تمامی امور توجه دارد باید مبتنی با این رویکرد دولت سیزدهم به مردمی شدن حوزه فرهنگ بیش از پیش توجه شود.

 

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه واگذاری امور به مردم باید یکی از مولفه ها و شاخصه های ارزیابی عملکرد مدیران باشد، گفت: به فرموده علامه جوادی آملی فضای مجازی امروز به فضای حقیقی بدل شده و باید از این بستر برای ترویج، تبیلغ و تبیین فرهنگ مهدویت بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه فعال مهدوی باید زبان انتقال پیام را بداند، افزود: برای انتقال پیام به مخاطب باید از زبان هنر استفاده نمائیم.