بابلیار

مرجع خبری رسانه لاله آباد - بابل

قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، گفت

  • ۵۴

قاسم عزیززاده گرجی افزود: نام‌نویسی متقاضیان که از ۲۷ مهر آغاز شده تا پایان وقت اداری فردا -سوم آبان- ادامه دارد و تا کنون حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ، حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و حوزه انتخابیه بابل به ترتیب بیشترین متقاضیان شرکت در انتخابات را داشتند.

 

به گفته وی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۹۶ نفر، در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود ۸۴ نفر و در حوزه انتخابیه بابل ۶۲ نفر طی این ۶ روز نام‌نویسی کردند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: از ۴۹۲ نفری که طی این ۶ روز برای شرکت در انتخابات از حوزه‌های انتخابیه مازندران نام‌نویسی نهایی‌شان را انجام دادند، ۴۵۴ نفر یعنی ۹۲ درصد متقاضیان را آقایان تشکیل می‌دهند و ۳۸ نفر معادل ۸ درصد نیز خانم‌ها هستند.

 

عزیززاده گرجی درباره شرایط سنی داوطلبان نیز، گفت: از نظر شرایط سنی بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان این دوره مربوط به گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال است که ۹۹ نفر هستند. از حیث مدرک تحصیلی نیز افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد با آمار ۳۶۸ نفری بیشترین تعداد را دارند.

 

وی با اشاره به باقی ماندن مهلت یک روزه به متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به این‌که ۶ روز از ثبت‌نام گذشت و فقط یک روز مهلت ثبت‌نام باقی مانده، از داوطلبان درخواست می‌کنیم در فرصت باقیمانده اقدام کنند و نام‌نویسی را نیز به ساعات پایانی وقت اداری روز چهارشنبه موکول نکنند.

 

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل ساری و میاندورود - قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار- بهشهر، نکا و گلوگاه - تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد- نور و محمودآباد - نوشهر، چالوس و کلاردشت – بابل - آمل و بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی است که از این ۹ حوزه مجموعا ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.